Strona Główna / Odchudzanie / Jak szybko schudnąć i cieszyć się z idealnej sylwetki?

Jak szybko schudnąć i cieszyć się z idealnej sylwetki?

Jak szybko schudnąć? Odpowiedzi na to pytanie szuka wiele osób, a im więcej czytamy porad, tym większy mętlik tworzy się w naszych głowach. Szukając sprawdzonych sposobów na odchudzanie, często natrafiamy na oferty sprzedaży różnych podejrzanych preparatów. Liczymy na szybkie efekty, najlepiej bez wyrzeczeń. Jednak zdrowe odchudzanie, to przede wszystkim mądre odchudzanie, które przebiega w sposób stopniowy i pozwala nam zaszczepić w głowie zdrowe nawyki. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się smukłą sylwetką przez cały czas i nie groźny nam będzie efekt jojo! Zebraliśmy garść porad, które stanowią odpowiedź na postawione przez nas pytanie: jak szybko schudnąć? Sprawdź najlepsze sposoby odchudzania, które wielu osobom pomogły zrzucić zbędne kilogramy.

Czy cukrowy detoks pomoże szybciej schudnąć?

Cukier? Któż go nie kocha! W szczególności kobiety, które uwielbiają delektować się pysznymi batonikami, cukierkami czy wafelkami. Nie żałujemy sobie również domowych wypieków, które mimo że zdrowsze, nadal obfitują w cukier. Cukier znajdziemy niemalże wszędzie – w przekąskach, ketchupie, pomidorach z puszki i wielu innych produktach, w których nie spodziewalibyśmy się go. Niestety rzeczywistość jest brutalna, a zbyt duża ilość cukru nie pomoże nam szybko schudnąć.

cukierLekarze ostrzegają, że cukier – podobnie jak kawa – jest silnie uzależniający. Odstawienie słodkiego smaku spowoduje spadek nastroju oraz chwilowy brak energii. Warto zafundować sobie miesięczny detoks cukrowy, ograniczając „białą używkę” lub całkowicie z niej rezygnując. Pierwsze efekty są niezbyt miłe, bo odczujemy ogromne pragnienie wynikające z braku cukru. Jednak po kilku dniach, a potem tygodniach poczujemy się znacznie lepiej. Wiele osób przeprowadzających detoks cukrowy potwierdza, że dzięki temu udało im się szybko schudnąć, podnieść odporność oraz poprawić stan cery. To jednak tylko kilka z wielu zalet cukrowego detoksu.

Warto także zrezygnować z domowych wypieków. Mimo iż są one smaczne i uchodzą za „zdrowsze”, zawierają całą masę składników, które oddalają nas od szczupłej sylwetki.

Przygotuj plan działania

Kiedy szukamy porad na temat szybkiego odchudzania, często czytamy „kalorie, kalorie”. Zgadza się – należy spalać więcej kalorii niż dostarczamy do organizmu wraz z pożywieniem.

Dlatego warto zastosować kilka zasad:

  1. Zmniejsz porcje posiłków. Czasem wystarczy prosty trik, jakim jest używanie mniejszych talerzy. Mniejsza powierzchnia oznacza, że nałożymy mniej jedzenia. Warto jeść mniej, ale regularnie!
  2. Kontroluj ilość spożywanych kalorii. Pomocne w tej kwestii okazać się mogą liczne aplikacje dostępne na smartfony.
  3. Przed włożeniem produktu do koszyka, przeczytaj skład na etykiecie. Warto sprawdzać, jakie składniki kryją się w naszych ulubionych przekąskach. Niekiedy to właśnie produkty typu „fit” skrywają w sobie najwięcej składników przyczyniających się do tycia. Jeżeli wśród składników na pierwszych pozycjach widzimy cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy, zamiast do koszyka, produkt taki lepiej odłożyć na półkę.
  4. Kiedy odczuwasz potrzebę zjedzenia czegoś, najpierw napij się wody.

szczupły brzuch

Co jeść, żeby szybko schudnąć?

Węglowodany, białko oraz zdrowe tłuszcze. Te trzy elementy powinny składać się na każdy posiłek osoby chcącej zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki temu dostarczysz organizmowi niezbędnych składników odżywczych oraz zapewnisz sobie uczucie sytości na dłużej. To z kolei sprawi, że minie chęć na podjadanie, zwłaszcza niezdrowych przekąsek.

Źródła białka to mięso (kurczak, indyk, wołowina, wieprzowina), ryby oraz owoce morza (łosoś, tuńczyk, krewetki) oraz jajka.

Z warzyw warto wybierać te niskiej zawartości węglowodanów np. kalafior, brokuły, szpinak, pomidory, ogórki, sałata. Warto sięgać po warzywa zielonolistne, które bogate są w chlorofil.

Dobrymi źródłami tłuszczy są np. oliwa z oliwek, olej kokosowy, awokado. Mieszkając w Polsce często zapominamy o oleju rzepakowym. Kojarzy nam się on tylko ze smażeniem. Tymczasem ekologiczny, zimnotłoczony olej rzepakowy ma najbardziej pożądaną proporcję (2:1) kwasów omega-6 do omega-3. Warto zatem włączyć go diety.

Błonnik na odchudzanie

Chcąc szybko schudnąć nie należy zapominać o błonniku. Znajdziemy go w warzywach, owocach oraz ziarnach. W szczególności warto postawić na warzywa. Błonnik przyspiesza trawienie oraz poprawia funkcjonowanie jelit.

dieta

Nie idź drogą na skróty!

Często osoby, które chcą szybko schudnąć, wybierają krótszą drogą. Internet jest pełen porad, jednak nie wszystkie one są godne uwagi. Wiele osób zaleca stosowanie odchudzających głodówek, które nie mają nic wspólnego ze zdrowym spadkiem masy ciała. Głodówki prowadzą do wyczerpania i przynoszą więcej szkód niż pożytku. Podobnie wygląda sprawa z tzw. dietą kapuścianą. Polega ona na spożywaniu codziennie wyłącznie zupy kapuścianej. Jest to metoda dla wytrwałych, ale pomyśl, czy naprawdę chciałabyś przez cały tydzień żywić się wyłącznie niedoprawioną zupą kapuścianą? Doświadczenia pokazują, że metoda ta pozwala jedynie pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. A nawet jeżeli pomoże zrzucić zbędne kilogramy, dla większości osób dieta kapuściana kończy się efektem jojo.

Zamiast się głodzić, czy stosować monodiety, warto zmniejszyć po prostu spożycie węglowodanów. Dzięki temu organizm przestawi się w tryb „utraty wagi”. Prowadzi to do zmniejszenia apetytu, który często jest przyczyną posiadania nadprogramowych kilogramów.

jak szybko schudnąć

Pij wodę, aby szybko schudnąć

Organizm ludzki składa się głównie z wody i aby zapewnić mu prawidłowe funkcjonowanie, należy pić do nawet 3 litrów wody dziennie. Woda jest źródłem życia, a jej brak zakłóca prawidłowe działanie wielu organów. Niedobór wody prowadzi do wysuszenia i świądu skóry, złego samopoczucia, zawrotów głowy i wielu innych nieprzyjemnych konsekwencji. Wiele osób zapomina o odpowiednim nawodnieniu, a zamiast wody spożywa kawę lub herbatę. Niestety te napoje nie nawadniają, a wręcz odwadniają. Warto pić wodę, ponieważ w przeciwieństwie do napojów, soków czy koktajli, zawiera zero kalorii, przyspiesza transport składników odżywczych oraz wypłukuje nadmiar wody i przyczynia się do szybkiego odchudzania. Jeżeli picie wody jest Ciebie nudne ze względu na jej brak smaku, dodaj do wody nieco mięty lub cytryny. Składniki te wzbogacą smak. Uwaga! Wiele osób ma problem z kontrolowaniem spożycia wody. Zazwyczaj jednak cierpimy na niedobory. Skutecznym rozwiązaniem są aplikacje na smartfony, które pomagają kontrolować spożycie wody wysyłając przypomnienia. W aplikacji na telefon znajdziesz także szczegółowe statystyki.

woda na odchudzanie

Jak szybko schudnąć z brzucha? Ćwicz!

Aby szybko schudnąć zalecane są ćwiczenia 3 lub nawet 4 razy w tygodniu. Warto w tym celu zapisać się na siłownię. Jeżeli nie wiesz, jak zacząć, poproś o radę trenera. Typowe ćwiczenia kardio pozwolą spalić nadmiar kalorii, przyspieszą metabolizm i dzięki temu przyczynią się do szybszej redukcji masy ciała. Jeżeli jednak nie chcesz zaczynać swojej przygody z odchudzaniem od siłowni, warto rozważyć aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Bieganie, jazda na rolkach, nordic-walking czy pływanie to rodzaje aktywności, które przyczynią się do wymodelowania sylwetki. Dobrym rozwiązaniem jest zakup trenażera eliptycznego. O tym, jak go stosować, przeczytasz w artykule: Jak ćwiczyć na orbiterku, żeby szybko schudnąć?

odchudzanie z orbitrekiem

Jeżeli lubisz kawę, możesz wypić jedną filiżankę na ok. godzinę przed treningiem. Pamiętaj jednak, by nie sięgać po kawę w godzinach popołudniowych lub wieczornych, gdyż to gwarancja bezsennej nocy. Kawa pobudza i sprawia, że stajemy się bardziej produktywni. Ma niewiele kalorii pod warunkiem, że nie posłodzimy jej. Pijąc kawę pamiętaj o jej odwadniającym działaniu. W związku z jej spożyciem i ćwiczeniami, należy znacznie zwiększyć podaż wody, by nie doprowadzić do odwodnienia organizmu.

szybkie odchudzanie

Porady na szybkie odchudzanie:

  • Zadbaj o to, by Twoje śniadanie bogate było w białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze.
  • Zrezygnuj z soków w kartonach, napojów oraz wszystkich innych płynów zawierających w składzie cukier.
  • Wzbogać dietę o źródła błonnika – warzywa, owoce, nasiona.
  • Wypijaj szklankę wody na ok. 30 minut przed planowanym posiłkiem. Dzięki temu zjesz znacznie mniej.
  • Czytaj etykiety produktów, nie daj się zwieść produktom, które z daleka wyróżniają się napisem „Fit”. Często naszpikowane są one cukrem lub syropem glukozowo-fruktozowym.
  • Wypijaj kawę lub herbatę, gdyż napoje te przyspieszają tempo metabolizm. Pamiętaj jednak, że zarówno kawa, jak i herbata odwadniają, dlatego należy zwiększyć spożycie wody.
  • Unikaj produktów wysoko przetworzonych.
  • Staraj się jeść powoli i dokładnie przeżuwać jedzenie. Proces trawienia rozpoczyna się już w jamie ustnej, kiedy pokarm jest gryziony. Każdego kęsa zaleca się przegryzać ok. 30 razy, aby trafił do żołądka w formie tzw. papki
  • Wysypiaj się! Odpowiednia ilość snu pozwoli Ci szybciej zgubić zbędne kilogramy.
  • Używaj przypraw, które przyspieszą metabolizm oraz wspomogą spalanie tkanki tłuszczowej np. pieprz kajeński, kurkuma, pieprz czarny.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że zamieszczone w artykule porady okażą się pomocne. Nie bój się zapytać o radę dietetyka. Fachowa pomoc specjalisty pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy oraz sprawi, że nie nie będziesz musiała głodować, by szybko schudnąć. Istotą kontroli masy ciała jest wypracowanie sobie zdrowych nawyków, które pozwolą stale utrzymywać wagę pod kontrolą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *