Strona Główna / Odchudzanie / Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć?

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć?

Odchudzanie to nie tylko dieta, ale również ćwiczenia, które pozwolą nam spalać kalorie oraz poprawią naszą kondycję. Większość osób chcących zrzucić nadprogramowe kilogramy decyduje się rozpocząć ćwiczenia na siłowni, inni wybierają bieganie. Są też osoby, które preferują trening w domowym zaciszu na orbitreku. Urządzenie to pozwala zwiększyć elastyczność ciała, poprawić kondycję oraz, co najważniejsze, spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Chcesz wiedzieć, jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi poradami.

Orbitrek – co to jest?

orbitrekOrbitrek to maszyna treningowa, która pozwala na wykonywanie ćwiczeń cardio. Urządzenie to często nazywane jest również rowerem lub trenażerem eliptycznym. Ćwiczenia na orbitreku nie wymagają specjalnych umiejętności. Ruch jaki wykonujesz podczas ćwiczeń może przypominać nieco bieg na nartach, jednak orbitrek jest połączeniem jazdy na rowerze z bieżnią.

Właściwa pozycja na orbitreku

Aby nauczyć się właściwie korzystać z trenażera i szybko schudnąć należy w trakcie ćwiczeń utrzymywać właściwą pozycję.

Wyprostuj plecy, a wzrok skieruj przed siebie. W takiej pozycji należy wykonywać ćwiczenia. Staraj się nie spoglądać na palce u stóp, by nie zaburzać właściwej pozycji.
Złap uchwyty na odpowiedniej wysokości. Trzymanie rąk zbyt nisko na uchwytach może prowadzić do „zaokrąglenia” pleców w trakcie ćwiczeń, co nie jest zdrowe dla kręgosłupa.
Stopy należy trzymać płasko na pedałach. Naciskając je w dół z pewnością odczujesz, że jest to całkowicie naturalny ruch i nie wymaga nauki.
Ćwiczenia na orbitreku przypominają jazdę na rowerze, ale jest to nieco inny ruch tzw. eliptyczny. W trakcie używania maszyny, nogi wypuszczane są do przodu, następnie cofają się i cały cykl powtarzasz wielokrotnie. Twoje ciało szybko przyzwyczai się to takiego ruchu i odczujesz pozytywne efekty.

Jak ćwiczyć na orbitreku, aby szybko schudnąć?

Aby stracić ok. 1 kilograma tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń na orbitreku należy spalić ok. 7000 kalorii. By tego dokonać należałoby ćwiczyć intensywnie i nieustannie przez 10 godzin! W praktyce nikt nie jest w stanie tego dokonać i my również nie zalecamy tak długich ćwiczeń. Trening na rowerze eliptycznym ma być przyjemnością, która dzień po dniu, pozwoli Ci zbliżyć się do wymarzonej sylwetki.

Godzinny spacer na orbitreku pozwoli spalić ok. 200 kalorii.
Trening o niskiej intensywności w tym samym czasie pozwala spalić znacznie więcej kalorii, bo aż 450.
Znacznie lepsze efekty dają treningi o średniej i wysokiej intensywności. Dzięki nim w ciągu godziny spalisz odpowiednio: 600 i 850 kalorii!
W praktyce wiele osób rozpoczynających ćwiczenia na orbitreku, nie jest w stanie wykonywać intensywnego treningu przez godzinę. Początkujący zazwyczaj ćwiczą adekwatnie do swoich możliwości np. przez 3 dni w tygodniu. Taka częstotliwość ćwiczeń przy ćwiczeniach o niskiej intensywności pozwala zrzucić ok. 1 do 1,5 kg miesięcznie, dlatego wiele osób może być niezadowolonych z osiąganych efektów. W związku z tym, alternatywą dla ćwiczeń cardio może być trening interwałowy.

Trening interwałowy na oribitreku

HIIT czyli ćwiczenia interwałowe to krótkotrwały i jednocześnie bardzo intensywny trening. Zazwyczaj sięgamy po niego biegając, kiedy chcemy szybko schudnąć. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by HIIT wykonywać również na orbitreku.
Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć? Wystarczy ok. 20 minut bardzo intensywnych ćwiczeń na rowerze eliptycznym, by szybciej spalać kalorie. Co więcej, trening interwałowy pozwala spalać nadmiar kalorii nawet przez 24 godziny po zakończonym treningu!

Co wybrać? Trening cardio na orbitreku czy HIIT?

Każdy kto chce ćwiczyć na orbitreku i schudnąć powinien dostosować trening do swoich możliwości. Wiele osób decyduje się tylko na trening cardio, inni wybierają ćwiczenia interwałowe. Naukowcy oraz trenerzy są jednak zdania, że obydwa rodzaje treningów warto ze sobą połączyć.
Przykładowy trening:

Poniedziałek 30-minutowy trening cardio
Środa 20-minutowy trening interwałowy
Piątek 50-minutowy trening cardio
Pozostałe dni tygodnia należy poświęcić na odpoczynek i regenerację. Oczywiście możesz wydłużać lub skracać czas swoich treningów. Możesz trenować w wybrane przez siebie dni tygodnia. Pamiętaj jednak, że po dniu, w którym wykonujesz ćwiczenia, powinien nastąpić dzień prezerwy przeznaczony na wspomnianą wcześniej regenerację.

Orbitrek pomoże schudnąć oraz wymodeluje ciało

Zalety roweru eliptycznego nie kończą się na wspomaganiu odchudzania. Maszyna ta pozwala trenować wiele partii mięśniowych, dzięki czemu chudnąc rozwijamy również sylwetkę.

Ćwiczenia na orbitreku docenią w szczególności kobiety, które marzą o seksownie wyeksponowanych pośladkach oraz szczupłych udach. Nie musisz martwić się, że Twoje uda zwiększą swą objętość podczas ćwiczeń. Z pewnością wzmocnią się, ale nie urosną.

Orbitrek – efekty

Urządzenie, jakim jest orbitrek z pewnością okaże się dobrym rozwiązaniem dla osób z nadwagą lub otyłością, które chcą zrzucić nadmiar kilogramów. Trening na trenażerze eliptycznym angażuje kilka partii mięśniowych. W czasie ćwiczeń aktywne są mięśnie rąk, brzucha, nóg oraz pośladków. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą na wyszczuplenie nóg, a także wzmocnią mięśnie brzucha i kręgosłupa.

Orbiterk – jaki wybrać?

Jeżeli uważasz, że orbitrek to urządzenie, które musisz posiadać, koniecznie zapoznaj się z dostępnymi na rynku maszynami. Rower eliptyczny z pewnością kupisz w stacjonarnych sklepach sportowych. Jednak największy wybór orbitreków i konkurencyjne ceny znajdziesz w internecie.

Istnieją 3 rodzaje rowerów eliptycznych:

Orbitrek mechaniczny Najtańszy ze wszystkich rodzajów. Ma dość prostą budowę, a system hamowania działa poprzez hamulec, który dzięki tarciu prowadzi do zmniejszenia prędkości koła zamachowego. Urządzenie zaczyna hamować i stawiać coraz większy opór prowadząc do zatrzymania maszyny.
Orbitrek magnetyczny Działa w oparciu o magnesy, które wytwarzają opór. Pracuje znacznie ciszej w porównaniu do orbitreka mechanicznego, jednak za urządzenie to należy zapłacić wyższą cenę.
Orbitrek elektromagnetyczny Wyposażony jest komputer służący sterowaniu. W przypadku tego urządzenia opór wytwarzany jest przez zastosowany elektromagnes.

Rowery eliptyczne wykorzystujące magnes lub elektromagnes są droższe od orbitreków mechanicznych, jednakże cechują się cichą pracą i większą wytrzymałością.

Orbitrek – gdzie kupić? Allegro, Ceneo czy sklep sportowy?

Wiesz już, jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć. Teraz po prostu musisz kupić odpowiednie urządzenie. To, czy wybierzesz orbitrek mechaniczny, magnetyczny czy może elektromagnetyczny zależy od Twoich potrzeb oraz zasobności portfela.

Rowery eliptyczne o najprostszej budowie to wydatek od 200 do 500 zł.

W przypadku orbitreków magnetycznych rozpiętość cenowa jest wysoka. Za najtańsze modele trzeba bowiem zapłacić ok. 300 zł, za najdroższe nawet kilka tysięcy złotych!

Najdroższe są jednak trenażery elektromagnetyczne, których koszt oscyluje pomiędzy 800 zł, a nawet 7000 zł!

Pamiętaj jednak, że cena uzależniona od rodzaju orbitreka, stopnia zaawansowania funkcji czy jakości materiałów użytych do wyprodukowania maszyny. Jedno jest pewne – cena idzie w parze z jakością.W najlepszych urządzeniach znajdziemy wspomniany wcześniej komputer, który będzie wyświetlał informacje o aktualnie wykonywanym ćwiczeniu. Urządzenie wskaże nam również naszą prędkość oraz ilość wykonanych obrotów. Zaawansowane urządzenia wyposażone są dodatkowo w pulsometr.

odchudzanie z orbitrekiem

Podsumowanie – jak ćwiczyć na orbitreku, żeby szybko schudnąć?

Ćwiczenia na orbitreku warto układać według własnych możliwości. Pamiętaj, że mają one być przede wszystkim przyjemnością, a nie morderczym treningiem, po którym na nic nie będzie już siły. Warto stosować przeplatane rodzaje ćwiczeń np. cardio – trening interwałowy – cardio.

Aby odchudzanie z orbitrekiem było bardzie efektywne warto zastosować kilka porad dietetycznych:

  • Zmień nawyki żywieniowe – unikaj żywności wysoko przetworzonej i staraj się samodzielnie przygotowywać posiłki, które będą łączyć w sobie makroskładniki: węglowodany, białko oraz zdrowe tłuszcze.
  • Zrezygnuj z dosładzanych soków, kolorowych napojów oraz wód smakowych. Pij wyłącznie wodę od 1,5 litra do 3 litrów dziennie. Pamiętaj, że im więcej ćwiczysz, tym więcej wody będziesz potrzebować.
  • Zafunduj sobie detoks cukrowy. Unikaj batonów, wafelków, czekolad oraz wszystkich smakołyków dosładzanych cukrem rafinowanym lub syropem glukozowo-fruktozowym.
  • Zamiast słodyczy zwiększ spożycie waży i owoców. Pamiętaj jednak, by nie przesadzać z ilością owoców, ponieważ one także są bogate w cukier.

Wiesz już zatem, jak ćwiczyć na orbitreku by schudnąć szybko i efektywnie. Trening połączony ze zdrową zbilansowaną dietą pozwoli Ci gubić kilogramy w ekspresowym tempie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *