Strona Główna / Zdrowie / Co jest dobre na pamięć i koncentrację – jak poprawić? Domowe sposoby, zioła, ćwiczenia i dieta

Co jest dobre na pamięć i koncentrację – jak poprawić? Domowe sposoby, zioła, ćwiczenia i dieta

Pamięć jest tym, co nas kształtuje. Niestety zdolność zapamiętywania słabnie wraz z upływem lat, z wiekiem. Warto wobec tego poznać sposoby, dzięki którym będzie można utrzymać ją w świetnej formie. Okazuje się, że czasem wystarczą zupełnie domowe sposoby – zioła, ćwiczenia, dieta. Trzeba tylko dowiedzieć się, o jakich domowych metodach mowa. Poniżej przydatne informacje. Jeżeli więc nie wiesz, jak mieć dobrą pamięć i koncentrację, ten artykuł Ci podpowie.

Zioła na pamięć i koncentrację

Coraz więcej osób dopytuje o to, co poprawia pamięć, a właściwie co jest dobre na pamięć i koncentrację. Nic dziwnego, problemy z pamięcią i koncentracją tak naprawdę mogą pojawić się w każdym wieku. Okazuje się, że pomóc mogą zioła. Pytanie tylko – jakie?

miłorząb japoński - zioła na pamięć

  • Miłorząb japoński wykazuje korzystny wpływ na lepsze ukrwienie mózgu i osłabia stany lękowe. Co za tym idzie, wspomaga pracę mózgu. Badania wykazały, że jest bardzo skuteczny w leczeniu zaburzeń pamięci i koncentracji u osób, które cierpią na demencję. Miłorząb japoński jest w ocenie ekspertów ziołem na pamięć i koncentrację dla osób starszych.
  • Kozieradka ma właściwości usprawniające pamięć i pracę mózgu. Jest doskonałą alternatywą dla kawy i energetyków, dlatego też nadaje się przede wszystkim dla uczniów i studentów. To jednocześnie dobre zioło dla osób starszych, które cierpią na zaniki pamięci.
  • Gotu kola to pietruszka indyjska, czyli roślina, która ma korzystny wpływ na umysł. Stosuje się ją, jako zioła regenerujące mózg przy chorobach tj. Alzheimer.
  • Melisa lekarska zdaniem ekspertów działa na bezsenność, depresję i skołatane nerwy. Okazuje się jednak, że równie skutecznie działa na wzmocnienie pamięci. Według uczonego Thomasa Cogana melisa „rozjaśnia w głowie, zwiększa zrozumienie i wyostrza pamięć”.
  • Bacopa Monniera ma właściwości poprawiające wydajność mózgu, procesy poznawcze i działanie pamięci. Co więcej, pomaga w przywróceniu utraconych umiejętności. W medycynie hinduskiej jest stosowana przy problemach z pamięcią.
  • Różeniec górski stosuje się od wieków w celu stymulowania procesów poznawczych i poprawienia pamięci. Skutecznie wpływa na koncentrację.
  • Żeń-szeń to roślina, która poprawia zdolność uczenia się, zapamiętywania informacji, a także zdolność koncentracji.
  • Eleuterokok kolczasty znany jest, jako skuteczna herbata na pamięć. Zaleca się jej stosowanie przy osłabionej koncentracji.

Powyżej wymienione, odpowiednio przygotowane zioła i spożywane regularnie przyczyniają się do poprawy pamięci i koncentracji. Dzięki nim, a więc zupełnie domowymi sposobami można wpłynąć na problemy z pamięcią i koncentracją, niezależnie od tego, ile ma się lat. Zioła powszechnie uznawane są za bezpieczne. Wiadomo natomiast, że powinno się stosować je z umiarem, zgodnie z zaleceniami lekarza, czy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Zioła te są łatwo dostępne w aptekach, a większość z nich znaleźć też można w hipermarketach na dziale herbat. Warto też dodać, że jest to dość tani sposób na tego typu problemy. Trzeba tylko mieć w świadomości to, że jednorazowe wypicie naparu z wymienionych powyżej ziół to jednak zbyt mało. Należy spożywać je regularnie i przez dłuższy czas, aby w konsekwencji tego ujrzeć widoczne zmiany. W związku z tym zioła na pamięć też mogą działać skutecznie.

Ćwiczenia na pamięć i koncentrację

Wielu ludzi w dzisiejszych, tak zabieganych czasach pyta o to, co wspomaga pamięć. Okazuje się, że poza ziołami, skuteczne mogą okazać się również ćwiczenia. Pytanie wobec tego, jakie? Wybór jest ich całkiem duży.

ćwiczenia na pamięć i koncentrację

  • Przede wszystkim przed rozpoczęciem nauki czy pracy, warto wybrać się na spacer, aby dotlenić mózg. Dzięki temu przyswajanie nowych informacji czy wykonywanie konkretnych czynności w pracy będzie dużo łatwiejsze.
  • Dobrze jest również regularnie wykonywać proste ćwiczenia. Jednym z nich, może nieco śmiesznym, ale jak się okazuje skutecznym, jest ułożenie wierszyka na dowolnie wybrany ciąg liter. Powstałe zdania nie muszą być logiczne. Dzięki temu wierszyk stanie się trudniejszy do zapamiętania, a co za tym idzie, mózg będzie musiał wykonać zdecydowanie większą pracę w celu zapamiętania go.
  • Kolejny trening dla mózgu i pamięci, to zapamiętywanie numerów telefonów. Poszczególne cząstki numeru można kojarzyć z różnymi rzeczami, na przykład z wiekiem poszczególnych członków rodziny. Może numery czy ich cząstki szybko ulecą z głowy, ale skojarzenia w niej pozostaną.

Ponadto, zamiast zapisywać wszystkie informacje, lepiej starać się je zapamiętać. Warto trenować tak przez około dwa tygodnie. Po takim treningu, mózg będzie w stanie zdecydowanie więcej zapamiętać niż wcześniej. Takie ćwiczenia, może dość banalne, potrafią zwiększyć wydajność mózgu i poprawić pamięć. Po dłuższym treningu pamięć i koncentracja mogą się znacznie polepszyć.

Dieta na pamięć i koncentrację

Mówi się, że dieta ma bardzo duży wpływ na pamięć i koncentrację. W takim razie co jeść na pamięć? Odpowiedź można znaleźć bardzo szybko. Porady dietetyków są bardzo wyczerpujące i zarazem satysfakcjonujące. Nie pozostaje wobec tego nic innego, jak tylko się z nimi zapoznać.

dieta na pamięć i koncentrację

Pieczywo i zboże na pamięć

Otóż dieta dobra dla mózgu to przede wszystkim ta, która jest bogata w pieczywo i zboże. W związku z tym każdego dnia w diecie każdego człowieka powinny znaleźć się 2 kromki pieczywa albo 2-3 łyżki kaszy lub makaronu. Zastąpić te produkty mogą 4 łyżki musli lub 2 średnie ziemniaki. Chodzi tu o to, że produkty te są bogate w węglowodany, z których uwalniana jest glukoza. Trzeba mieć na uwadze to, że kiedy jesteśmy głodni, mózg pracuje nam zdecydowanie wolniej i wówczas trudno jest się skoncentrować.

Jajka i ryby na koncentrację

Poza tym dieta na pamięć powinna być bogata w jajka. Powinno się zjadać 3-4 jajka tygodniowo. Jeżeli natomiast ktoś ma problemy z cholesterolem, powinien ograniczyć się do 1-2 tygodniowo. Żółtko zawiera lecytynę. To ona poprawia pamięć, a także przyspiesza wymianę informacji w mózgu. Zdaniem dietetyków, dieta na koncentrację musi zawierać ryby. Wiadomo, że nie wymaga się jedzenia jej codziennie, ale 2-3 razy w tygodniu. Musi to być ryba morska. Ryby te są źródłem tłuszczów nienasyconych omega-3. Tłuszcz ten obniża ryzyko demencji.

Mięso i warzywa oraz ich wpływ na poprawę pamięci

Osobom, które dopytują, jak polepszyć pamięć i koncentrację wspomina się o mięsie, bo właśnie mięso jest tym produktem, który ma bardzo pozytywny wpływ na poprawę pamięci i koncentracji. Wobec tego w codziennej diecie nie może brakować mięsa (porcja 150 g) lub 2-3 plasterków wędliny. Zawierają one witaminę PP i witaminy z grupy B. Mięso zawiera żelazo, które poprawia ukrwienie mózgu, przez co jest lepiej odżywiony i może pracować na wyższych obrotach. Nie można tu również zapomnieć o warzywach. Do każdego posiłku warto dodawać porcję jarzyn. Korzystnie na pamięć wpływa chociażby seler naciowy, marchewka, zielona papryka, a także oregano.

Na koniec najlepsze, na pamięć pozytywnie wpływa także czekolada. Oczywiście chodzi tu o czekoladę gorzką. Wystarczą 2-3 kostki. To bardzo dobry zastrzyk energii dla mózgu. Ponadto orzechy również są dobre na pamięć.

O produktach, które warto wprowadzić do codziennej diety można mówić i mówić. Jest ich całkiem sporo. Jednak wystarczy dostosować się do wyżej wymienionych, aby móc zadbać o swoją pamięć i koncentrację.

Podsumowanie

Wielu ludzi dziś pyta, jak wzmocnić pamięć. Nikogo to w sumie nie dziwi. Tyle się dzieje w ciągu dnia, trudno jest się na czymkolwiek skupić, cokolwiek zapamiętać. Otóż domowe sposoby na pamięć istnieją. Są to oczywiście ćwiczenia na koncentrację, dieta i zioła. Z powyższego wynika, że naprawdę niewiele potrzeba, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty i to w całkiem niedługim czasie.

sposoby na pamięć

Niektórzy sięgają po tabletki na koncentrację czy tabletki na pamięć. Wolą wybrać krótszą drogę do satysfakcjonujących efektów. Właściwie nie ma w tym nic złego. Tabletki te to głównie niezbędne witaminy, które można spożyć w postaci warzyw, ryb, mięs i innych produktów. Po prostu łatwiej jest zażyć tabletki na energię i koncentrację czy na pamięć, niż wprowadzić do diety produkty, których na co dzień się nie spożywa. Wybór metody jednak należy do każdego z osobna i każdy sam musi podjąć decyzję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *